Wskazówki i pytania dotyczące przedsprzedażowej ankiety online


Jako przedsiębiorca z pewnością wiesz, jak ważne jest przeprowadzanie badań rynku. Zdecydowanie się na realizację przedsprzedażowych ankiet online jest jednym z nich. Dzięki przeprowadzeniu tych ankiet unikniesz popełnienia wielu błędów, co korzystnie wpłynie na Twój biznes. Zapoznaj się ze wskazówkami dotyczącymi przedsprzedażowej ankiety online.

Przykładowe pytania w przedsprzedażowej ankiecie online

Przed przeprowadzeniem przedsprzedażowej ankiety online warto zastanowić się nad pytaniami, które w niej umieścimy. Pytania oczywiście mogą się różnić, gdyż będą zależne od tego, czego chcemy się dowiedzieć. Przeprowadzić takie badanie możemy na przykład kiedy chcemy dowiedzieć się, co klienci sądzą o konkretnym produkcie, który firma chce wypuścić na rynek. Przykładowe pytania, które można umieścić w przedsprzedażowym badaniu internetowym to:

  • Jakie jest twoje stanowisko w firmie? – Jedną z najczęstszych nieefektywności sprzedaży jest kontakt z osobami, które nie mają uprawnień. Zadawanie tego pytania w ankiecie przedsprzedażowej gwarantuje, że tak się nie stanie. Twoim celem sprzedażowym dla osób znajdujących się niżej w hierarchii jest przekonanie ich, aby polecili Cię osobie decyzyjnej. Możesz zmodyfikować swoją strategię sprzedaży w zależności od przeznaczenia Twojego kontaktu. Jedną z najlepszych rzeczy w ankiecie przedsprzedażowej jest to, że możesz wcześniej zapytać o przeznaczenie i dział Twojego kontaktu. Dzięki temu możesz poświęcić swoją energię na sprzedaż tylko tym osobom, które mogą stać się klientami.
  • Jak wygląda proces zakupowy w Twojej firmie? – To pytanie ma wiele zastosowań w przedsprzedażowej ankiecie online. Po pierwsze, dowiesz się, komu musisz sprzedać produkt, aby sprzedaż była ostateczna. Pracownik bez uprawnień prawdopodobnie wspomni, że musi to zatwierdzić przełożony. Znajomość tego procesu pomoże Ci pośrednio dowiedzieć się, na kim skupić się przy sprzedaży. Jeśli Twoja baza klientów obejmuje przedsiębiorstwa, ten kwestionariusz przedsprzedażowej ankiety online jest przydatny z dodatkowego powodu. Często przedsiębiorstwa mają dział zamówień, który ma bardzo specyficzne wymagania wobec dostawców. Ważne jest, aby wiedzieć, czy możesz spełnić te wymagania. Nie chcesz włożyć wiele wysiłku w sprzedaż produktu firmie, a następnie dowiedzieć się, że nie kwalifikujesz się do sprzedaży. Tak więc znajomość procesu zakupu pomoże Ci dowiedzieć się, czy istnieją jakiekolwiek powody do zmartwień.

Wskazówki dotyczące przeprowadzania kwestionariusza przedsprzedażowego

Właściwe sformułowanie pytań to tylko jedna część wyzwania. Równie ważne jest, abyś zastanowił się, jak i gdzie umieścisz ankietę przedsprzedażową. Przedsprzedażowe ankiety online powinny być umieszczone w taki sposób, aby klienci nie zostali odtrąceni i najprawdopodobniej poświęcili czas na jej wypełnienie. Oto kilka wskazówek, którymi warto się kierować.

  • Wykorzystaj ją do promocji e-mailowych – przedsprzedażowe ankiety online są świetnym sposobem na zachęcenie potencjalnych klientów do zaangażowania się w email. Zadając im odpowiednie pytania w emailu, możesz sprawić, że odpowiedzą i powiedzą Ci czego chcą. Możesz również dostosować przyszłe promocje w zależności od ich odpowiedzi. Email jest często pomijany przez marketerów, ale nadal jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi do angażowania klientów. Dodaj ankiety przedsprzedażowe do emaili i zobacz jak wzrasta zaangażowanie klientów!
  • Wyjaśnij, dlaczego pytasz – jedną z wad przedsprzedażowej ankiety online jest to, że potencjalni klienci mogą nie chcieć ujawnić informacji bez wcześniejszej rozmowy z Tobą, jest to zrozumiałe. Potencjalni klienci mogą czuć się poza swoją strefą komfortu, udzielając Ci informacji na swój temat. Aby rozwiać ich obawy, wyjaśnij dokładnie, dlaczego przeprowadzasz ankietę przedsprzedażową. Wyjaśnij, w jaki sposób pomoże im to w sprawniejszym przeprowadzeniu procesu sprzedaży. Ankieta przedsprzedażowa to sytuacja, w której obie strony wygrywają.

Firmy często ponoszą koszty niepodejmowania prostych kroków w celu zrobienia więcej w krótszym czasie. Utrzymanie efektywności jest trudne, ponieważ oznacza ciągłe ewoluowanie w celu przyjęcia nowych przepływów pracy. Istnieją jednak proste rozwiązania, które organizacje mogą wdrożyć, aby wnieść nową energię do miejsca pracy. Kwestionariusz przedsprzedażowy należy właśnie do tej kategorii. Zespoły marketingowe i sprzedażowe, które zainwestują w przedsprzedażową ankietę online, będą znacznie bardziej efektywne w napędzaniu rozwoju biznesu. Możesz teraz użyć kwestionariusza przedsprzedażowego, aby uzyskać wszystkie informacje wcześniej i przedstawić swoim klientom dobrze zbadane, przekonujące rozwiązania.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.